Duurzame producten met logo versterken de missie van goede doelen
Contact opnemen
Goede doelen staan voor de uitdaging om steeds nieuwe manieren te vinden om hun goede werk te blijven doen. Donateurs aantrekken, vrijwilligers werven en financiële stabiliteit zijn superbelangrijk om hun missie te laten slagen. Een slimme manier om dit te doen, is door duurzame producten met hun eigen logo aan te bieden. Deze producten leveren niet alleen extra inkomsten op, maar versterken ook de band met donateurs en vrijwilligers.
Bij Retulp helpen we goede doelen zoals WWF, Club Kakatua, Made Blue, Amnesty International en Just Dig It met duurzame flessen, bekers, lunchboxen en koeltassen, allemaal bedrukt met hun logo. Hier zijn een paar voorbeelden hoe goede doelen hun impact kunnen vergroten door het inzetten van producten zoals drinkflessen, reisbekers, lunchboxen of koeltassen.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw stichting of organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op voor gratis advies. Bij Retulp denken we graag met je mee.
Vrijwilligers vinden die jou willen helpen bij je activiteiten gaat niet vanzelf. Hoe bereik je de juiste mensen? Hoe maak je hen enthousiast? Vrijwilligers werven is niet altijd even makkelijk. Volgens het CBS is er zelfs een lichte daling te zien in het percentage van de Nederlandse bevolking dat vrijwilligerswerk doet. Dus belangrijk om aandacht te geven aan vrijwilligers werven en behouden.
Vrijwilligers zijn het kloppende hart van veel goede doelen. Door producten met het logo van de organisatie te verspreiden, vergroten goede doelen hun zichtbaarheid en herkenbaarheid, waardoor het makkelijker wordt om vrijwilligers aan te trekken. Als mensen producten met het logo gebruiken, worden ze als het ware ambassadeurs van de organisatie. Dit zorgt ervoor dat anderen sneller geïnteresseerd raken. Een vrijwilliger kan bijvoorbeeld een bedrukte koffiebeker meenemen naar werk of school. Elke keer dat iemand de beker ziet, is het een kans om over het goede doel te vertellen. Dit werkt als een sneeuwbal: hoe meer mensen het zien, hoe groter de kans dat er nieuwe vrijwilligers bij komen.
Met duurzame producten kunnen goede doelen nieuwe donateurs aantrekken die bewust kiezen voor milieuvriendelijke aankopen. Dit is een mooie kans voor goede doelen: door bijvoorbeeld herbruikbare flessen, bekers of lunchboxen aan te bieden, kunnen ze bijdragen aan een schonere wereld én aan hun missie. Ook kunnen goede doelen duurzame producten gebruiken om bestaande donateurs te bedanken en te laten zien dat ze gewaardeerd worden. Een cadeau of beloning, zoals een herbruikbare fles of tas, kan ervoor zorgen dat donateurs zich meer verbonden voelen met de organisatie. Dit soort acties zorgt ervoor dat mensen betrokken blijven en graag willen blijven helpen.
De verkoop van duurzame producten met het logo van een goed doel zorgt niet alleen voor extra aandacht, maar ook voor een bron van inkomsten. Met de verkoop van bedrukte flessen, bekers, lunchboxen of koeltassen kan een organisatie haar budget aanvullen, terwijl de kopers weten dat ze een goed doel steunen. Een leuke en duidelijke webshop, waar producten mooi worden gepresenteerd, kan een groot verschil maken voor het goede doel.
Het is belangrijk dat goede doelen duidelijk maken dat elke aankoop helpt bij het behalen van hun missie. Een slogan zoals “Met jouw aankoop steun je direct onze goede initiatieven. Dubbel goed dus!” spreekt mensen aan op gevoel én verstand. Het product is praktisch (duurzaam) én geeft kopers een goed gevoel.
Goede doelen hoeven het niet alleen te hebben van een grote erfenis, gulle donaties op abonnementsbasis, op straat of aan de deur, maar kunnen ook aardige bedragen binnen te halen via een webwinkel. Internationaal gaat e-commerce komend jaar door de biljoen euro en heeft ook nog eens een steeds kleiner wordende ecologische voetafdruk, in vergelijking tot de traditionele retail. Ideaal dus voor goede doelen!
Goede doelen hoeven niet de goedkoopste prijs of beste service te verlenen. Vaak is de gunfactor en het vertrouwen in het merk al sterk aanwezig, als je je in de webwinkel bevindt. En dus kunnen deze organisaties prima scoren met simpelweg goede en duurzame producten en een duidelijke bestelformule.
Het aanbieden van duurzame producten, zoals herbruikbare bekers en lunchboxen, sluit perfect aan bij de groeiende trend van milieubewust leven. Dit maakt het makkelijker om nieuwe donateurs aan te trekken en tegelijkertijd een vaste inkomstenstroom op te bouwen. Goede doelen en duurzaamheid gaan hand in hand. Beide streven naar een betere toekomst, elk op hun eigen manier. Door duurzame producten te promoten, kunnen organisaties laten zien dat ze niet alleen sociaal betrokken zijn, maar ook oog hebben voor het milieu. Dat maakt ze nog aantrekkelijker voor een breed publiek.
Het inzetten van duurzame producten met het logo van een goed doel biedt enorm veel mogelijkheden om meer aandacht te krijgen, nieuwe donateurs en vrijwilligers te werven, en meer inkomsten te genereren. Samenwerken met bedrijven zoals Retulp maakt het voor goede doelen nog makkelijker om duurzame producten te gebruiken die niet alleen goed zijn voor de wereld, maar ook hun boodschap krachtig overbrengen.
In de promotionele sector worden er ieder jaar heel veel producten gemaakt die door productie belastend zijn voor het milieu en helaas ook vaak weggegooid worden. Wij vinden dat dit anders moet en willen daarom merchandise verduurzamen. We willen het gebruik van grondstoffen en materialen die niet hergebruikt kunnen worden verminderen en het gebruik van gerecyclede materialen bevorderen.
Door middel van duurzame merchandise helpen wij goede doelen hun identiteit uit te dragen en mensen bij elkaar te brengen. Zo gaan we van ‘ik’ naar ‘wij’ en zorgen we bovendien voor een aanbod waar de onderwijsinstelling trots op kan zijn! Wij ontwikkelen alleen duurzame producten die een lange tijd meegaan en zoveel mogelijk hergebruikt kunnen worden.
Ben je geïnteresseerd in een van onze bedrijfsoplossingen voor jouw goede doel? Of wil je graag advies over welke oplossing het meest geschikt is? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende offerte. Ons toegewijde team staat klaar om je te helpen bij de overstap naar een duurzame kantoorartikelen en om samen te werken aan een groenere toekomst. Laten we samen de stap zetten naar herbruikbare bekers voor kantoren en wegwerpplastic verleden tijd maken!
Neem eenvoudig contact met ons op via onderstaand formulier.
Bedrijfsnaam*
Contactpersoon*
E-mailadres*
Telefoonnummer
Aantal stuks*
Bericht*