Waarom goede doelen steeds meer aan merchandising doen?

Duurzame producten met logo versterken de missie van goede doelen

  • extra stichting inkomsten door verkoop duurzame producten met eigen logo
  • Meer donateurs en vrijwilligers werven met eigen duurzame producten
  • extra ludieke zichtbaarheid voor goede doel

Hoe groene merchandising goede doelen helpt groeien

Goede doelen staan voor de uitdaging om steeds nieuwe manieren te vinden om hun goede werk te blijven doen. Donateurs aantrekken, vrijwilligers werven en financiële stabiliteit zijn superbelangrijk om hun missie te laten slagen. Een slimme manier om dit te doen, is door duurzame producten met hun eigen logo aan te bieden. Deze producten leveren niet alleen extra inkomsten op, maar versterken ook de band met donateurs en vrijwilligers.

Bij Retulp helpen we goede doelen zoals WWF, Club Kakatua, Made Blue, Amnesty International en Just Dig It met duurzame flessen, bekers, lunchboxen en koeltassen, allemaal bedrukt met hun logo. Hier zijn een paar voorbeelden hoe goede doelen hun impact kunnen vergroten door het inzetten van producten zoals drinkflessen, reisbekers, lunchboxen of koeltassen.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw stichting of organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op voor gratis advies. Bij Retulp denken we graag met je mee.

Retulp Goededoelen koffiebeker herbruikbaar stichtingen
Retulp bedrijven geschenkpakketten stichting bekers

Meer vrijwilligers werven met merchandise producten

Vrijwilligers vinden die jou willen helpen bij je activiteiten gaat niet vanzelf. Hoe bereik je de juiste mensen? Hoe maak je hen enthousiast? Vrijwilligers werven is niet altijd even makkelijk. Volgens het CBS is er zelfs een lichte daling te zien in het percentage van de Nederlandse bevolking dat vrijwilligerswerk doet. Dus belangrijk om aandacht te geven aan vrijwilligers werven en behouden.

Vrijwilligers zijn het kloppende hart van veel goede doelen. Door producten met het logo van de organisatie te verspreiden, vergroten goede doelen hun zichtbaarheid en herkenbaarheid, waardoor het makkelijker wordt om vrijwilligers aan te trekken. Als mensen producten met het logo gebruiken, worden ze als het ware ambassadeurs van de organisatie. Dit zorgt ervoor dat anderen sneller geïnteresseerd raken. Een vrijwilliger kan bijvoorbeeld een bedrukte koffiebeker meenemen naar werk of school. Elke keer dat iemand de beker ziet, is het een kans om over het goede doel te vertellen. Dit werkt als een sneeuwbal: hoe meer mensen het zien, hoe groter de kans dat er nieuwe vrijwilligers bij komen.

Donateurs aantrekken met duurzame merchandise

Met duurzame producten kunnen goede doelen nieuwe donateurs aantrekken die bewust kiezen voor milieuvriendelijke aankopen. Dit is een mooie kans voor goede doelen: door bijvoorbeeld herbruikbare flessen, bekers of lunchboxen aan te bieden, kunnen ze bijdragen aan een schonere wereld én aan hun missie. Ook kunnen goede doelen duurzame producten gebruiken om bestaande donateurs te bedanken en te laten zien dat ze gewaardeerd worden. Een cadeau of beloning, zoals een herbruikbare fles of tas, kan ervoor zorgen dat donateurs zich meer verbonden voelen met de organisatie. Dit soort acties zorgt ervoor dat mensen betrokken blijven en graag willen blijven helpen.

Meer inkomsten door productverkoop

De verkoop van duurzame producten met het logo van een goed doel zorgt niet alleen voor extra aandacht, maar ook voor een bron van inkomsten. Met de verkoop van bedrukte flessen, bekers, lunchboxen of koeltassen kan een organisatie haar budget aanvullen, terwijl de kopers weten dat ze een goed doel steunen. Een leuke en duidelijke webshop, waar producten mooi worden gepresenteerd, kan een groot verschil maken voor het goede doel.

Het is belangrijk dat goede doelen duidelijk maken dat elke aankoop helpt bij het behalen van hun missie. Een slogan zoals “Met jouw aankoop steun je direct onze goede initiatieven. Dubbel goed dus!” spreekt mensen aan op gevoel én verstand. Het product is praktisch (duurzaam) én geeft kopers een goed gevoel.

Goede doelen hoeven het niet alleen te hebben van een grote erfenis, gulle donaties op abonnementsbasis, op straat of aan de deur, maar kunnen ook aardige bedragen binnen te halen via een webwinkel. Internationaal gaat e-commerce komend jaar door de biljoen euro en heeft ook nog eens een steeds kleiner wordende ecologische voetafdruk, in vergelijking tot de traditionele retail. Ideaal dus voor goede doelen!

Goede doelen hoeven niet de goedkoopste prijs of beste service te verlenen. Vaak is de gunfactor en het vertrouwen in het merk al sterk aanwezig, als je je in de webwinkel bevindt. En dus kunnen deze organisaties prima scoren met simpelweg goede en duurzame producten en een duidelijke bestelformule.

Onderstaande goede doelen gingen je voor