Donatie in liters water
Voorkomen disposables
Het plasticprobleem wordt ieder jaar groter, maar de productie van plastic neemt alleen maar toe. En dat heeft ontzettend veel gevolgen voor de natuur en het milieu. Daarom willen wij de plastickraan dichtdraaien en de drinkwaterkraan weer openzetten. Voor 2025 hebben we onszelf een doel gesteld: per jaar 20 miljoen plastic wegwerpflesjes vermijden en 20 miljoen liter drinkwater doneren aan mensen die het nodig hebben. In 2023 hebben we 14.243.600 liter water gedoneerd en 5.219.802 disposables voorkomen. De doelstellingen voor 2024 zijn om wederom meer dan de jaarlijkse 20.000.000 te halen en gaan we ambitieus verder met onze partners en hopelijk ook met jou!
We doneren 1000 keer de inhoud per Retulp fles aan drinkwater aan ontwikkelingslanden.
Indien je regelmatig een herbruikbare fles gebruikt bespaar je jaarlijks tientallen disposables.
Onze missie is in 2 woorden samen te vatten: Mission Indisposable. Weg met wegwerpverpakkingen want éénmalig is schandalig. De toekomst is herbruikbaar. En daarnaast zorgt Retulp in samenwerking met Made Blue voor drinkwater in ontwikkelingslanden. Door het realiseren van waterpunten wordt ook voorkomen dat mensen water kopen in plastic flessen, dus dit scheelt weer in de hoeveelheid plastic afval die in het milieu terechtkomt. Winkels dragen bij door Retulp flessen en thermosbekers te verkopen en bedrijven helpen door Retulp flessen met een logo of opdruk te bestellen en weg te geven. Help ook mee, en join the wave! Zij doen al mee:
Vanuit Kingcanary zijn we steeds meer bezig met nadenken over de footprint die we achterlaten. Zo kwamen we bij Retulp terecht. Niet alleen een mooie boodschap maar ook gewoon een hele mooie fles.
“Het is fantastisch dat bij ieder Retulp product dat wij doorverkopen er voor schoon drinkwater gezorgd wordt op een plek waar dat zo hard nodig is. Een artikel met een mooie boodschap.” Aldus Jeroen van FairForward.
‘Dille en Kamille kiest al sinds 1974 voor de kracht van eenvoud en voor de tijdloze schoonheid van natuurlijke materialen. Dat is ook terug te zien in de RVS flessen en drinkbekers die samen met Retulp zijn ontwikkeld voor in onze winkels. Omdat duurzaamheid centraal staat binnen Dille & Kamille, staan wij erg achter een merk als Retulp.’
“Een stukje Nederland mee naar huis, dat is waarom onze klanten de Retulp flessen zo leuk vinden! De fiets, de klompen, de grachtenpandjes… oer-Hollandse sferen. Ook thuis dagelijks te gebruiken, hierdoor blijft de herinnering aan Nederland levend!”
‘Met de flessen van Retulp, bedrukt met ons logo, besparen onze klanten een hoop plastic. In het restaurant kunnen ze een refill krijgen in hun mok of fles wat ervoor zorgt dat onze klanten altijd terugkomen!’
‘De reden dat wij gekozen hebben voor flessen van Retulp in ons kerstpakket is dat het gedachtegoed van Retulp heel nauw aansluit bij die van Foenix. De circulaire economie is voor ons een heel belangrijk goed’, aldus Ellis van Foenix.
‘Wij zijn erg blij met Retulp als ambassadeur van de ‘schoon-drinkwater-donatie’. Daarom hebben wij er ook voor gekozen om bedrukte flessen te bestellen, win-win!’
‘Het is leuk dat Retulp speciaal voor ons flessen in een afwijkende kleur heeft laten maken met ons logo erop. Het is mooi om zo’n gepersonaliseerd product te kunnen verkopen in onze winkels.’
‘Wij geven de gegraveerde flessen van Retulp cadeau aan klanten en collega’s. Een prachtig, duurzaam cadeau en helpen zo Mission Indisposable 2020 te laten slagen!’
‘Hip en duurzaam, wie wil dat nou niet? Dat is de reden waarom we voor Retulp Tumblers als TOPdesk kerstcadeau hebben gekozen!’
‘Bij Appèl staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Omdat we proberen waar mogelijk alternatieven te bieden voor verpakkingen, zijn de mokken van Retulp een aanwinst voor onze organisatie. En de refill actie bij deze mok werkt ook erg goed!’
‘Wij staan voor een Nederland vrij van zwerfafval. De flessen en mokken van Retulp dragen hier natuurlijk aan mee. Daarom vonden we juist de bedrukte flessen van Retulp een passend bedankje voor onze medewerkers. Mooi ook dat Retulp kleinschalige opruimacties ondersteunt en sponsort.’
‘Behalve dat de producten van Retulp heel mooi staan in onze winkels schuilt er ook nog een tof verhaal achter! Bij elke fles die over de toonbank gaat bij een WAAR winkel doneert Retulp drinkwater aan Made Blue. Dat is nog eens een goed cadeau met een goed verhaal!’ aldus Keoma van WAAR Nederland
Erg blij met het ontwerp! Ons motto is: “WiFi is belangrijk, maar water hebben we écht nodig”
Bij Interface zijn we ervan overtuigd dat er een fundamentele verandering moet plaatsvinden in de manier waarop we wereldwijd reageren op klimaatverandering. We moeten niet meer kijken naar hoe we de schade veroorzaakt door klimaatverandering kunnen beperken. Retulp heeft een vergelijkbare missie en samen kunnen we gaan nadenken over hoe we een klimaat kunnen creëren waarin we kunnen leven.
Retulp heeft als doel om single use plastic te vermijden. En dat is hard nodig! Gelukkig zijn er superhandige alternatieven voor wegwerpplastics, zoals een herbruikbare waterfles. Toch worden er per dag in Nederland nog 500.000 (water)flesjes weggegooid. Met Mission Indisposable willen we er voor zorgen dat de plastickraan meer dicht gaat en de drinkwaterkraan wordt opengezet.
Mission Indisposable is een initiatief van Retulp, in samenwerking met verschillende partners. Retulp wil ervoor zorgen dat het plastic afval in de natuur en onze oceanen sterk vermindert. We bieden handige en herbruikbare alternatieven voor single use items en geven voorlichting op scholen en doen bewustwordingsacties en opruimcampagnes.
Jessie en Nicky Kroon van Het Zero Waste Project werken samen met ons aan deze missie. Zij hebben als doel om hun levensstijl afvalvrij te maken. Daarover lees je meer in het boek wat zij hebben geschreven!