Marketing & communicatie stage bij TULPER

Rebranding retailmerk Tulper naar nieuwe merknaam

Tulper is een nieuw Nederlandse (water)merk in herbruikbare drinkflessen en aanverwante artikelen als alternatief voor wegwerpplastic producten. De opbrengsten van Tulper investeren we in verdere verduurzaming van onze producten en gebruiken we om milieu organisaties te ondersteunen. Doelstelling van Tulper is om de plastic soup terug te dringen door bewustwording en afvalpreventie met mooie alternatieve producten.

De doelgroep bestaat uit toeristen en recreanten en Tulper levert aam winkels zoals Ekoplaza, Wereldwinkels, De Apenheul, Park de Hoge Veluwe, Zeehondencreche Pieterburen, Bever Sport en diverse WAAR winkels.

Taken

Vanaf begin 2017 gaat er een rebranding komen, het merk Tulper zal worden veranderd in een ander merk met een iets andere missie & visie. Dat betekend dat er vanaf eind 2016 veel gecommuniceerd en aangepast dient te worden. Van verpakking, website tot aan reclame materiaal. Een uitdagende en veelzijdige marketing en communicatiestage waarbij je veel kunt bijdragen en kunt leren. Verder zou het mooi zijn indien je zou kunnen ondersteunen bij 1 of meer van onderstaande taken:

  • marketingstrategie ontwikkelen die past bij het duurzame imago.
  • helpen met rebranding via vakbeurzen, vakbladen, website en social media
  • lancering branding acties en genereren van media-aandacht
  • advies geven over communicatie jaarplan 2017

Gevraagd

  • MBO/ HBO-er marketing en/of communicatie
  • interesse in duurzaamheid en B2B productmarketing
  • Minimaal 3 maanden
  • Initiatiefrijk en creatief persoon

Geboden

  • Gezellige werkplek met goede faciliteiten in centrum van Apeldoorn.
  • Leerzame dynamische wereld van een Start-up.
  • Begeleiding door ervaren marketing & communicatie team
  • Een aandeel leveren om Nederland duurzamer en schoner te maken.

Ja, ik heb interesse in de stage!