Een golf van verandering: Retulp en Club Kakatua’s strijd tegen plasticvervuiling

In een tijdperk waar de noodzaak om plasticvervuiling aan te pakken urgenter is dan ooit, ondersteund Retulp het mooie project “Trash Barriers” van Club Kakatua en de overkoepelende campagne “STOP THE TRASH”. Deze initiatieven, gericht op het schoonmaken van rivieren en het beschermen van onze oceanen, markeren een mijlpaal in de inspanningen om de wereldwijde plastic crisis te bestrijden.

De Ocean Edition-serie van Retulp, ontwikkeld om het “STOP THE TRASH” project te ondersteunen, heeft een goede rol gespeeld in deze campagne. Door de implementatie van Trash Barriers in rivieren, een innovatieve oplossing om te voorkomen dat plastic afval de oceaan bereikt, hebben deze projecten samen duizenden kilo’s afval opgevangen en verwijderd. Lokale teams hebben met onvermoeibare inzet gewerkt aan het onderhoud van de barrières, het schoonmaken ervan, en het sorteren van het verzamelde afval, waardoor een effectieve strategie tegen plasticvervuiling is bewerkstelligd. De samenwerking tussen Retulp en Club Kakatua heeft alleen geleid tot verbeteringen in de strijd tegen plasticvervuiling. Samen kunnen we blijven werken aan een schonere, veiliger en duurzamere wereld.

Retulp Ocean Mission - Club Kakatua flask
Mission Edition Ocean collection

Door de verkoop van de Mission Edition Ocean Series, een samenwerking tussen Retulp en Club Kakatua, geïnitieerd door Dennis Storm, is een geheel nieuwe Trash Barriers gefinancierd en geplaatst. Deze serie, bestaande uit vijf kwalitatief hoogwaardige thermosflessen en drie duurzame koeltassen, staat symbool voor de gezamenlijke toewijding aan een schoner milieu. In het licht van dit succes zet Club Kakatua zijn inspanningen voort en kijkt uit naar nieuwe projecten. Met een oproep voor vaste donateurs voor hun nieuwste initiatief, “Dood of de Gladiolen”, blijft Club Kakatua zich inzetten voor het creëren van duurzame en positieve milieu-impact.

“Actueler dan ooit, want vandaag de dag is het ook erop, of eronder. Niet voor een enkele gladiator, maar voor íedereen die op deze aardbol rondwandelt: een arena gevuld met vertragende beleidsmakers, egoïstische industrieën en een groot gedeelte van het volk dat niet wil weten wat er nu echt aan de hand is, en vooral probeert te negeren (of bagatelliseren) hoe ernstig de crisis wel niet is”

Dennis Storm, medeoprichter van Club Kakatua

DOOD OF DE GLADIOLEN

Op de meest onzekere dag van het jaar, 29 februari, lanceert Club Kakatua misschien wel de laatste campagne ooit: Death or Gladioli. Drie video’s die je aan het denken zetten en hopelijk overtuigen in actie te komen. Niet ooit, maar nú. ‘Death or Gladioli’ is niet een ode aan de taalaspiraties van Louis van Gaal maar een referentie aan het spreekwoord ‘de dood of de gladiolen’. Sinds de start hebben heeft Cluk K het altijd anders gedaan door middel van tastbare projecten en unieke samenwerkingen. Maar ook hebben ze vanaf dag één de ambitie uitgesproken ooit zelfvoorzienend te kunnen zijn. En dat lukt alleen als we dit jaar genoeg donaties ontvangen. Je kunt bij Club Kakatua op twee manieren doneren:

Per project, waarbij je specifiek een project uitkiest waar je eenmalig geld aan wilt geven, of door middel van een zelf ingestelde maandelijkse overboeking als zijnde een vast donateurschap.

Jij doet toch ook mee!