Wat bedrijven in 2024 geven als kerstgeschenk
Uit het onderzoek onder 480 klanten van Retulp blijkt dat er een diverse benadering is in het kiezen van kerstgeschenken:
26% kiest voor een specifiek product (met of zonder logo van bedrijf).
21% biedt een keuze cadeaubon aan.
16% combineert een product met een cadeaubon.
8% blijft bij een traditioneel pakket met voedingsproducten.
7% laat medewerkers kiezen tussen een cadeau of cadeaubon.
3% doneert aan een goed doel.
2% organiseert een incompany kerstmarkt.
11% heeft op 28 oktober 2024 nog geen keuze gemaakt wat ze in december gaan geven.
Wat medewerkers anno 2024 willen ontvangen als kerstgeschenk
De voorkeuren van medewerkers tonen enigszins andere prioriteiten:
36% prefereert een combinatie van een fysiek geschenk met een cadeaubon, wat wijst op een verlangen naar zowel iets tastbaars als persoonlijke keuzevrijheid.
28% waardeert nog steeds een traditioneel pakket met levensmiddelen, een teken van waardering voor de klassieke kerstsfeer.
18% zou een cadeaubon of keuzeconcept willen, hoewel dit wel als praktisch maar saai wordt beschouwd.
11% heeft een voorkeur voor een uitje of een sociale activiteit zoals een kerstborrel, wat het belang van sociale interacties benadrukt.
7% heeft weinig interesse in materiële geschenken en ziet liever dat de waarde aan een goed doel wordt geschonken.