Retulp & Fynn Foundation

Ondanks dat armoede wereldwijd flink aangepakt wordt, zijn dove kinderen vaak onzichtbaar voor ontwikkelingsorganisaties. Dove kinderen worden vaak zelfs binnen “verstopt”. De Fynn Foundation probeert dove kinderen zoveel mogelijk dezelfde kansen te geven als Fynn.

Voor 2020 hebben we onszelf een doel gesteld: 20 miljoen plastic wegwerpflesjes vermijden en 20 miljoen liter drinkwater doneren aan mensen die het nodig hebben. Veranderen doe je samen, daarom willen wij de Mission Indisposable 2020 met minimaal 20 ondernemers mogelijk maken. Deze week: de case van de Fynn Foundation.

De Fynn Foundation is vernoemd naar Fynn. Fynn van vijf jaar is doof geboren en verkleedt zich iedere dag, het liefst als Superman. Super Fynn dus! Zelfs op vakantie ging zijn Superman pak mee. Fynn gaat iedere dag naar school, waar hij net als de andere kinderen leert lezen en schrijven. In Nederland is dat normaal, maar dove kinderen in ontwikkelingslanden worden vaak verborgen gehouden voor de buitenwereld. De Fynn Foundation helpt deze kinderen. Zo zijn er dit jaar met hulp van de Fynn Foundation twee kinderen gestart op de Nyabihu School for the Deaf in Rwanda en aankomend jaar komt er een nog sponsorkind bij.

Waterflessen voor superhelden

De Fynn Foundation zoekt steeds naar creatieve en leuke manieren om geld in te zamelen. “We waren gecharmeerd door de Urban flessen van Retulp omdat ze stoer zijn en van staal, net als Superman”. Daarom is er nu een heel bijzondere Urban RVS fles verkrijgbaar, die van Fynn’s Superhelden. Iedere Retulp fles zorgt ervoor dat er 1000 keer de inhoud aan schoon drinkwater wordt gedoneerd aan ontwikkelingslanden. De fles van Fynn’s Superhelden is extra bijzonder, want hiermee krijgen dove kinderen in ontwikkelingslanden de kans om naar school te gaan en gebarentaal te leren. Zoals Fynn zelf mooi verwoordt: “Een stoere fles voor echte helden!”

Ben je benieuwd wat een bedrukte fles voor jouw merk kan betekenen?