In de spotlight: Kingcanary & Retulp

Wij zijn altijd nieuwsgierig naar hoe en waar onze producten worden ingezet. Event agency Kingcanary uit Amsterdam plaatste een bestelling bij Retulp voor een groot event van Heineken. Wij kregen een kijkje achter de schermen van project manager Selfa Verlaat.

Waarom Kingcanary koos voor Retulp

Selfa: ‘Vanuit Kingcanary zijn we steeds meer bezig met de footprint die we achterlaten. Zeker in de evenementenbranche is er nog veel te verbeteren. Dus al is het nog lang niet perfect, wij denken steeds meer na met en voor onze klanten hoe we een event kunnen verduurzamen. Tijdens het Heineken event in juli was ik vanuit het project- en organisatieteam onder andere verantwoordelijk voor  de “duurzaamheid”. Afval was het grootste aandachtspunt. Vanuit die gedachte ontstond het idee om helemaal geen single-use waterflesjes in te zetten en zo kwamen we bij Retulp terecht. Met een mooie boodschap (for yourself, another and the planet), zeker met het sponsoren van drinkwatervoorzieningen. Daarnaast een hele mooie fles, die ook zeker geschikt is voor de zakelijke markt.’

 

Hoe onze flessen zijn ingezet

‘De flessen zijn gebruikt in plaats van plastic waterflesjes. We hebben door de hele locatie heen waterpunten neergezet waar zowel de crew als de gasten hun flessen konden bijvullen. Voor de gasten gingen we nog een stapje verder. Voorafgaand aan elke plenaire sessie stonden er flessen klaar gevuld met koud water. Na afloop van de sessie konden de gasten de vuile en lege flessen weer achterlaten en wij zorgden ervoor dat ze werden schoongemaakt en opnieuw gevuld. De reacties waren enorm goed, zowel de crew als de gasten konden deze actie erg waarderen. Daarnaast is de fles natuurlijk een hele mooie give-away en herinnering aan het event.’

Retulp flessen bij Heineken event

Anti-plastic heroes

‘Met deze actie hebben we ongeveer 7.500 plastic flesjes bespaard en we hebben zowel de crew als de gasten bewust gemaakt. Wie weet hoeveel flesjes zij nog gaan besparen met de flessen in de toekomst?’

Wij zijn ontzettend trots dat onze flessen hebben kunnen bijdragen aan een duurzamer event en goed om te zien dat er concrete stappen worden ondernomen om de evenementenbranche te verschonen.
Daarnaast heeft Kingcanary met hun bestelling een donatie gedaan van maar liefst 800.000 liter schoon drinkwater. Fantastisch!